KRYTERIA OCENIANIA


Kryteria/Poziom wykonanej pracy



0-1 pkt


2 pkt


3 pkt
Zawartość merytoryczna projektu
Zadanie wykonane pobieżnie, ubogie informacje, nieuporządkowane, mało interesujące, skopiowane z Internetu, niewłaściwa analiza i wybór informacji z podanych źródeł, brak podanych źródeł, zdjęcia złej jakości/nie do końca zgodne z tematyką projektu
Informacje poprawne merytorycznie, interesujące, częściowo uporządkowane,  właściwy dobór materiału na podstawie podanych źródeł, brak podanych źródeł przy niektórych zdjęciach, niektóre zdjęcia niewłaściwie dobrane do tematu prezentacji
Obszerne i wyczerpujące informacje, tekst ciekawy, poprawny merytorycznie, informacje wykraczające poza podane źródła,
spójność projektu, zamieszczony spis literatury, źródła wszystkich ilustracji, zdjęcia dobrane w sposób ciekawy i interesujący
Forma graficzna projektu
Projekt wykonany mało estetycznie, nieprzejrzyście, nieprawidłowo dobrane : czcionka, wielkość liter, kolor tła, uboga szata graficzna, zdjęcia o niskiej rozdzielczości, projekt niespójny
Projekt wykonany poprawnie, staranny, spójna kompozycja, prawidłowy układ treści i grafiki na stronie www i w prezentacji, zdjęcia o dobrej rozdzielczości, drobne niedociągnięcia w zakresie zróżnicowania w wielkości lub kolorze liter, zbyt uboga szata graficzna
Projekt wykonany wyjątkowo estetycznie i starannie, przejrzysty, zachęcający, przemyślana i spójna kompozycja, zdjęcia o dobrej rozdzielczości  w tym wykonane samodzielnie, zastosowanie różnych form multimedialnych (filmy, mapy, animacje), atrakcyjna szata graficzna, prawidłowo dobrana wielkość liter,  kolor tła i pozostałych elementów
Prezentacja projektu
Sposób prezentacji nieciekawy, brak zaangażowania w przedstawienie projektu, nieprzygotowanie, odczytywanie przygotowanych materiałów, wypowiedzi mało ciekawe, błędy językowe, brak zainteresowania u słuchaczy
Ciekawy sposób wypowiedzi, poprawny stylistycznie, prezentacja uporządkowana, zrozumiała dla słuchaczy ale nieangażująca w pełni grupy i słuchaczy, prezentujący zbyt często korzystają z  notatek, niepewność prezentujących
Bardzo duże zaangażowanie całej grupy, przemyślane i płynne wypowiedzi, umiejętność odpowiedzi na dodatkowe pytania słuchaczy, bardzo dobre przygotowanie wszystkich członków grupy, prezentacja
przedstawiona bardzo ciekawie, wzbudzająca zainteresowanie słuchaczy

Zaangażowanie, współpraca w grupie, kontakt z nauczycielem
Bardzo mała współpraca w grupie/ brak współpracy w grupie, nierówny podział pracy, brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy, liczne konflikty w grupie, brak kontaktu/ zbyt rzadki kontakt lidera z nauczycielem
Zaangażowanie w pracę grupową niewystarczające, właściwy podział zadań pomiędzy członków grupy, praca głównie  indywidualna, praca w grupie nierównomierna, systematyczny kontakt lidera z nauczycielem
Bardzo duże zaangażowanie wszystkich członków grupy, doskonała organizacja pracy i współpraca w grupie, praca zespołowa, bardzo częste wzajemne konsultacje oraz kontakty lidera z nauczycielem

Ocena klasy

0-1 pkt

2 pkt

3 pkt





Ocena
Punkty
Celujący
15-14
Bardzo dobry
13-11
Dobry
10-8
Dostateczny
7-6
Dopuszczający
5-4
Niedostateczny
poniżej 3